NOVÝ ALBUM CHICKENFOOT ZAČIAKOM BUDÚCEHO ROKU

Pred pár týždňami Chickenfoot, v kapele ktorej je aj bubeník Red Hot Chili Peppers Chad Smih, vydali nové live DVD a už pracujú na svojom druhom albume, zatiaľ čo Satriani vydá sám nový sólový album čoskoro. Prečítajme si najnovší rozhovor s gitaristom, ktorý poskytol bryanreesman.com

Pred niekoľkými mesiacmi Sammy povedal, že ste mali ísť do štúdia v apríli. Tak sa aj stalo ?
Áno. Strávili sme 4 alebo 5 dní spolu [niečo pred mesiacom]. Bolo to super. Proste sme mali nejakú vec, ktorú sme dali dohromady a okamžite sme začali hrať, znie to rovnako ako Chickenfoot bez akejkoľvek námahy, Sú to štyri veci – štyria chlapi v izbe. Začali sme hrať, Sammy začne kričať a zrazu Woow, to je skvelé. Čo je to ? Poďme si to nahrať. Potom budeme skákať znova v štúdiu, počúvať to, upraviť to a potom dobre dokončíme pieseň na konci dňa. Takže sme vonku so štyrmi super piesňami a dúfame že ich naleštíme keď sa stretneme spolu. Vzhľadom k tomu, že žijeme blízko pri sebe Sammy a ja pracujeme na veci. Máme dialóg, nadviazať s ostatnými piesňami, nápady tiež. To je skvelé. Je dobré vedieť, že kapela je vzrušená ako jednotka a pracuje na ďalšej nahrávke a chlapi sú v Best Buy, chú prijať ďalší záznam od nás, čo je skvelé. Tento vzťah bol fantastický.


Sú tam nové myšlienky na tomto albume, ktoré ste nepočuli na poslednom ?

Áno. Na poslednom albume sme skladali veľa hudby a hodili sme to na týchto chlapov. Vtedy som ich veľmi dobre nepoznal, chcel som vedieť ako budú reagovať, bol som naozaj prekvapený. Rovnako ako Sammy milujúci „Avenida Revolution“, ktorý bol nazývaný nejak inak, keď som mu to poslal. Nemyslel som si, že sa mu to bude skutočne páčiť. Myslel som si, že si bude myslieť, že to je príliš veľká tma, alebo niečo. On mal celú vec asi na päť minút, pretože tak ho to inšpirovalo. Naučil ma niekedy skúsiť to čo druhý odhadne, či sa to niekomu z chalanov bude páčiť. Mám tendenciu písať nejaký druh vedomia. Píšem vo vnútri, tak aj vonku mimo hranice toho, čo by Chickenfoot mala byť a vidím ako chalani reagujú na to. Mohlo by to byť niečo, čo povedal Michael „Som naozaj rád z tejto piesne, ale mohli by sme ju spraviť v inom štýle?“, alebo Chad „Mohli by sme to zmeniť, alebo orúcať okolo“ Alebo Sammy by mohol povedať, že má texty a hľadá nejakú pieseň, ale nevie ako to má znieť. Bude vyberať skladbu, čo som myslel že je svetlá a veselá a povie „To sa mi páči. Môžem napísať nejaký temný text k tomu ?“. Myslím že to funguje, všetci sme hádzali veci na seba, potom budeme reagovať prirodzene na to. Ľudia hovoria „Super. Skvelý nápad. Skúsim to po vašom.“ To je druh, ako to robíme.

Avenida Revolution z nového Chickenfoot Live DVD

Dostať sa späť do Chickenfoot, kapela je úspešná na Best Buy teraz, ale existuje málo kapiel, ktoré môžu dosiahnúť takú vysokú úroveň úspešnosti.
Hudobný trh je ešte stále v procese zmeny. Je to šialené. Hudobný biznis bol vždy chaotický, ale tento konkrétny prípad je klesajúci chaos, kým predtým to bol vždy chaos, pretože nové trhy sa otvárajú. Ak sa vrátite do 40. 50. 60. rokov, boli tam miesta kam ísť. Ale teraz je to chaotické retrograndá čo sa tu deje. Verím že opäť, ako to bolo v ďalších desaťročiach, že hudobníci budú musieť robiť ťažšie a ťažšie.

Čo si o tom myslíte, bude to mať vplyv na Chickenfoot ?
Musím povedať, že sme súčasťou veľmi šťastnej skupiny ľudí. Sammy, Chad a ja máme dalšie skupiny s ktorými hráme, ktoré sú úspešné. Sammy má iné podniky. Máme aj ďalšie firmy s nástrojmi, ktorým robím dizajn a predávam prostredníctvom iných spoločností. Nie je to ako naša jedna práca, že by sme pracovali na miestny supermarket a platili osobný čas. Sme vo veľmi šťastnej malej skupine. Pracovali sme dlhú dobu, takže máme stabilný život. Čo poviem k tomu, keď som v kapele ku ktorej patrím, keď ste vo svojich 20. až 30. rokov a pracujeme naozaj ťažko, len preto aby ste dostali nohu do dverí, Keď sa Vám dvere otvoria hneď, len ťažko vŕzgajú otvorené. Veľmi málo ľudom sa dvere otvoria, keď ste tam, máte peniaze, vyžaduje si to, aby vaše miesto bolo jednoducho fenomenálne. Je to veľmi veľmi ťažké. Musím povedať, na druhú stranu musíte byť optimista, že keď Joe Satriani má kariéru a hrá inštrumentálnu hudbu na gitare, potom to niekto môže robiť. Začal som tým, že som predával moje EP prostredníctvom Sonic Option Network Magazine. Potom som sa podpísal na veľmi malý nezávislú etiketu, ktorá mala hroznú kanceláriu v Jamaica, Queens. Predali sme milióny záznamov, týmto spôsobom, pretože sme našli naše publikum. Nikdy som nebol požiadaný aby to bolo niečo iného napríklad Relativity Records, alebo keď som podpísal zmluvu zo Sony. Po všetkých tých rokoch v podstate samostatnosti, chcem vedieť kedy som to odovzdal. Môžem ísť na turné po Amerike, Európe a Ázií, môžem ísť od Québec City do Prahy. Nezáleží na tom kde hrám – moje publikum bude vonku a ja budem hrať pre nich. Pozerám sa späť a idem „Ako je to vôbec možné ? Bola to dlhá cesta, keď som svoju karieru začal 1986 alebo 1987, takže som rovnaká osoba aj teraz. Musím povedať, že vtedy ľudom trval dlhší čas na posúdenie veci na niektoré formy umenia, dokonca aj niektoré druhy hudb, mať trochu viac času ako 15. sekúnd hodnotiť. Ale množstvom času, ktoré ľudia trávia hodnotením hudby je naozaj málo. Youtube sa rovná hraciemu polu. Môžete vidieť niečo neznáme, alebo Byonce a to je rovnaké miesto. Je to počítač v podstate. Za to, že to je v podstate spôsob, ktorý úspešne prevádzkuje svoju činnosť, stavia na takej závažnej výhode, viac ako inokedy v hudobnom priemysle.

Kedy si myslíte, že další Chickenfoot album skutočne príde von ?

Niekedy začiatkom budúceho roka. Mám asi tri alebo štyri týždne na dokončenie prípravy demo nahrávok z môjho sólového albumu a potom som v štúdiu v júni a júli. S mojou nahrávkou budem v Sony v auguste a v septembri. Chickenfoot budú spolu mesiac na nahrávanie. Idem na turné v októbri, novembri a časti decembra. Myslím si, že trochu v januári, myslím že vo februári budeme robiť posledné Chickenfoot zasadnutie na dokončenie albumu.

Existujú nejaké nové názvy piesní ?
Nemyslím si, že niektoré z názvov skladieb sú skutočné názvy. Až možno na jeden. Napísal som pieseň okolo súboru textov, ktoré Sammy mi dal s názvom “Come Closer”. Je to naozaj skvelá pesnička. Typický príbeh o tom, ako sa píšu veci – dal mi slová, keď som išiel na “Experience Hendrix” turné a tak som pozeral na ňe každý druhý deň, asi mesiac a písal som všetky rôzne druhy piesní. Bol to dlhý súbor textov, neupravený. Potom sme sa dali dohromady a jedného rána, ako sme začali nahrávať pred niekoľkými týždňami som zaznamenal rôzne verzie toho, čo som si myslel že pieseň by mohla byť na piano. Bol to naozaj druh tmavej a a zasnenej hudby, zaznamenal som si to na môj Iphone a poslal som to e-mailom Sammymu. V čase keď som sa dostal na skúšku, šiel a bláznivo povedal „To je hlúposť. To je pieseň. To je ako to budeme robiť. Zobraziť ostatných chalanov.“ Tak som sa posadil na piano a hral to pre chlapov a oni boli radi „Cool, cool, cool“ Vzal som gitaru a musel previesť pieseň na gitaru. Potom sme urobili záznam a všetci stále milujeme, že prvá nahrávka ktorú sme spravili, bola definitívne na odídenie preč. To sú veci, ktoré pohli s Chickenfoot. Každá myšlienka, ktorú niekto dostal, reagoval na ňu, ostatní členovia kapely reagujú na ňu, ideme s ním. Môžete sa Vám to zapáčiť naozaj rýchlo.

My Kinda Girl z nového Chickenfoot Live DVD

Chickenfoot očividne robia dobrú prácu nemyslíte ?
Áno. Našli sme naše publikum, publikum si našlo nás. Nemyslel som že to bude taký úsek. Myslel som, že to bude ľahké, ako náhle sme mali podporu v Best Buy, bolo to za nami. Som tu na svete, rovnako ako ty a všetci ostatní a viem čo sa ľudom skutočne páči. Nie je to všetko o tom čo vidia v televízií a čísla by navrhovali niekomu vonku s takmer akýmkoľvek druhom hudby, tam je taká veľká populácia ľudí, ktorý sú v hudbe, aj keď patríte na náhradné miesto, ešte je stále veľa ľudí. Môžete mať dobrý čas a výmeny s poslucháčmi a nebudete sa musieť držať pracovného dňa v rovnakom čase.

Zdroj:http://www.bryanreesman.com/blog/2010/05/29/joe-satriani-talks-solo-album-new-chickenfoot-songs-politics/

error20