RECENZIA FLEOVÝCH BASGITÁR

Basgitarista kalifornskej kapely sa už nemohol pozerať na to, ako sa chudobnejšie deti v Los Angeles, ktoré učí, trápia s nekvalitnými inštrumentmi a tak vytvoril vlastnú sériu týchto nástrojov.
Basgitarista americkej hudobnej skupiny Red Hot Chili Peppers Michael „Flea“ Balzary vytvoril vlastnú sériu cenovo dostupných štvorstrunových inštrumentov. Vytvoriť lacné, no pomerne kvalitné basgitary sa rozhodol po tom, čo na vlastné oči videl ako sa chudobnejší študenti trápia s nekvalitnými basami, pretože lepšie si pre nedostatok peňazí nemôžu kúpiť.
„Zistil som, že množstvo detí, ktoré učím, ku mne prichádzalo s lacnými basgitarami, ktoré nestáli za nič. Boli pokrútené a doslova sa rozpadali. Boli to vlastne hračky. Chcel som teda vytvoriť nástroj, ktorý by nebol drahý, no kvalitný a niečo by vydržal,“ uviedol 47-ročný rodák z Austrálie, ktorý učí hru na basgitaru na Silverlake Conservatory of Music v Los Angeles.
„Viem, že nie sú perfektné, no som šťastný, že som ich vytvoril. Keď som bol malý, tak som bol svedkom toho, ako si skejtbordisti zakladali vlastné firmy na výrobu skejtbordov. Bolo naozaj štýlové mať vlastnú spoločnosť. Ja som svoje meno prepožičiaval roky firmám vyrábajúcim basgitary, no potom som zistil, že môžem mať aj vlastnú značku,“ dodal 47-ročný basgitarista, ktorý patrí k absolútnym svetovým špičkám v hre na tento hudobný inštrument.
Jeho skupina Red Hot Chili Peppers momentálne prechádza veľkou zmenou, keď z nej po rokoch odišiel gitarista John Frusciante. Náhradou za neho by mal byť John Klinghoffer, no kalifornská kapela to ešte oficiálne nepotvrdila. Prvý koncert po 29-mesačnej prestávke odohrajú Red Hot Chili Peppers už v novom zložení 29. januára 2010 na galavečeri nadácie MusiCares v Los Angeles, kde kanadskému hudobníkovi Neilovi Youngovi udelia dva dni pred 52. ročníkom odovzdávania cien Grammy titul MusiCares Osobnosť roka. V priebehu roka bude následne americká formácia nahrávať v poradí desiaty štúdiový album.

error20